Tänään oli sellanen suht kisaradan tyyppinen harjotus, eli pitkää suoraa, ja Niemispelto juoksee... ;-)

1235557.jpg
Sinänsä en valita, ykkösluokan radat on sellasia, että mun pitää vaan tottua juoksemaan. Kunnonkohotuskuuri olis poikaa... Alku meni 9-aidalle asti ihan ok, Redi ehti musta reilusti eteen, mutta jäi sitten pussin jälkeen vähän pyörimään, että "vieläkö jatketaan eteen vai mihin" mutta se irtos siitä silti hyvin 9-aidan yli (meillä on ongelmana, etten meinaa saada sitä enää etenemään, kun se alkaa pyöriä mun jaloissa). Sitten mä hätiköin vähän liikaa, liikuin liian aikasin, joten Redi ei tullu 9- ja 10-aitojen välistä vaan hyppäs kympin mua kohti. Ihan oma moka, jonka tajusin heti sen tehtyäni. Vielä toisellakin yrittämällä en malttanu odottaa Rediä siitä välistä, mutta kolmas kerta toden sanoi. ;-)

A:n jälkeen olin ounastellu hankaluuksia. Mä en edelleenkään oikein hallitse sitä sylikääntöä, mutta ajattelin silti sen tekeväni 13- ja 14-aitojen väliin. Ihme kyllä pienen piruetin jälkeen Redi jopa lähti siitä jatkamaan, mutta mä olin jo niin kaukana takana ja jouduin korjaamaan juoksulinjaani oikealle, joten koira hyppäsi sivussa olevan aidan 15-aidan sijaan. Otettiin siis käyttöön plan B, eli yritin leikata 13-aidalla takaa, jotta mun ei tarttis ollenkaan mennä niin paljon vasemmalle (ts. ei sitten tarttis korjata omaa juoksulinjaani oikealle 15-aidalle tullessa). Sitä mä en saanu onnistumaan, mä jäin aina liikaa jälkeen, eikä loppuosio onnistunu kuitenkaan. Siispä siirryttiin suunnitelmaan C, jossa mä tein ko. kohtaan valssin, ja sillä sainkin Redin hyvin 13-aidan yli. Pääsin siis jatkamaan suoraan 16-aitaa kohti ja samalla painamaan Rediä jatkamaan sen 15-aidan yli. Vihdoin se onnistu, ja sieltä sitten valssilla koira 16-aidalle. Olin kylläkin niin onnesta oranssina ton kuvion onnistumisesta, että unohdin, mitä 18-aidan jälkeen piti tehdä... Viimesellä yrittämällä sitten kuulemma jätin kokonaan ohjaamatta muutamat aidat siinä välissä (16, 17, 18?), ja niistä Redi meni ohi, mutta loppusuora saatiin onnistumaan, kun leikkasin takaa 19-aidalla ja Redi ampas luvan kuultuaan A:lle ja sitten sen vikan aidan (josta putos rima, mutta hälläkö väliä, kun kuvio onnistu).