Tänään sitten sulateltiin kinkkuja ja kalkkunoita. Olin vähän epäilevällä mielellä, että miten koira mua kuuntelee, kun me oltiin lähdetty reissuun 22. joulukuuta, ja muutaman kyläpaikan kautta päädytty maalle, eli Redi oli saanu elää jokseenkin pellossa. Liekö sitten sen pelko vai mikä, mutta olin kerrankin heti alusta sopivan topakkana.

1235584.jpg
Kun saatiin vähän päästettyä höyryjä höseltämällä parilla ekalla aidalla, päästiin ihan hyvin liikkeelle. Redi ei edes kattonu puomille, mikä olis ollu yks mahdollisuus. Eihän se oikeesti edes ollu millään suoralla linjalla, mutta ei se sitä kato... Sain siis Redin sitten ihan ok pujottelulle ja sen jälkeen 4-okserille ja 5-renkaallekin, jolla ite leikkasin takaa. Olin tosi kaukana takana, ja kun vaihdoin puolta, Redi käännähti vasemmalle eikä siinä vaiheessa sattunut olemaan putkeen pään lähimailla, joten ei se sinne osannu hakeutua, vaikka mä kuinka huusin. Muutin siis suunnitelmaa niin, että leikkasinkin takaa jo sillä 4-okserilla, jolloin pääsin käskyttämään sitä jatkoa paremmin. 6-putkelta 7-aidan yli 8-puomille meni ihan hyvin, ja Redi jopa (vahingossa?) teki alastulokontaktinkin. Sehän ei siis kylläkään jää mua sinne kontaktille odottelemaan, mutta sain sen silti ohjattua 9-aidan yli ja 10-putkeen ja vielä vikalle aidalle. Eihän se täydellisesti menny, mutta odotuksiin nähden se meni hyvin.

Sitten tehtiin samoilla esteillä toinen harjotus, jolla mäkin sitten pääsin hinkkaamaan ja söhräämään:
1235589.jpg
Ihan alun putkeen vienti onnistu kyllä, mutta sitten oli hankalampaa. Koska 3-aita piti hypätä takaa, jouduin vaan jotenkin survomaan Redin sinne (me ei olla opeteltu "takaa"-käskyä kovin paljon vieläkään), olin siis aika paljon myöhässä sitten sen jatkon kannalta. Juoksin 4-puomin oikeaa puolta 5-aidalle, mutta Redi oli siinä vaiheessa jo pitkällä eikä lopun ohjauksesta tullu kovin sujuva. Lisäks Redi hyppäs ihan sikamaisesti puomin alakontaktin. Ensikskin sovittiin Riikka-kouluttajan kanssa, että se menee alastulokontaktille palkkaamaan. Lisäks yks toinen meidän ryhmäläinen ehdotti, että tekisin 3-aidan ja 4-puomin väliin valssin, jolloin siitä vois tulla sujuvampi. Vaan kun ei mun motoriikalla... Lisähäiriötä toi se, että 3-aidan takana (eli mun puolella) kulki se kasvihuoneen kastelujärjestelmän putki, joten en oikein meinannut uskaltaa liikkua siinä kunnolla. Viime vuoden nyrjäytys oli liiankin tuskallisesti muistissa. En siis millään saanut liikutuks tarpeeks nopeesti pois alta, jolloin Redi olis joutunut hyppäämään mua päin, tai vaihtoehtosesti tein siinä niin nopean käännöksen, että Redi käänty riman päällä ja pudotti sen. Oman lisänsä toi tietysti se, ettei mulla ole sitä "takaa"-käskyä, eikä Redi oikein noudattanu mun käsiohjausta tai pikemminkin torjuvaa elettä, jonka olis pitäny pitää se aidan takapuolella. Tätä kohtaa siis hinkattiin useaan kertaan, eikä oikeastaan kovin hyvin sitä saatu onnistumaan. Sellasta se on: "you win some, you lose some".