Tänään sain treeneissä olla tyytyväinen sekä itteeni että koiraan. Näkyihän tänäänkin tietyt ongelmakohdat, mutta kaiken kaikkiaan meni tosi kivasti. Harjotukseen oli taas käytetty kaikki 50 m pituutta ja 10 m leveyttä.

1275295.jpg
Noi kolme ensimmäistä aitaa oli sillain vinksin vonksin, mutta koiralla oli niiltä kyllä ihan suora linja kohti A:ta. Otin ite ennakkoa tonne 2- ja 3-aitojen välimaastoon, mutta silti Redi oli niin nopea, etten millään meinannut ehtiä A:n alastulolle tekemään valssia. Se siis irtos hienosti A:lle, mikä oli sinänsä hyvä, ettei mun tarttenu juosta sitä mutkaa, mutta toisaalta se oli myös tosi nopeesti tehny sen A:n. Ekalla kerralla sitten roiskasin ohjaten Redin 5-aidan yli, jolloin tulin samalla ohjanneeks sen 11-aidalle, minkä se hienosti rekisteröi. Toisella yrittämällä olin ite paremmin kartalla 5-aidalla, joten sain Redin pujottelulle ja sieltä edelleen pituuden yli putkeen. Kepit ohjasin edelleen koiran oikealta puolelta, joten pituudella leikkasin sen takaa ja ehdin hyvin ottamaan sitä putkesta vastaan 9-aidalle ja edelleen 10-puomille. Sillä mä jälleen jäin hirveesti jälkeen, alastulokontaktia Redi ei noteerannu, ja ohjaus hajos siihen. Riikka-koulutusohjaaja tuli hätiin apupalkkaajaks, joten seuraavalla yrittämällä mäkin ehdin taas menoon mukaan.

11-aidalta Redi meni hienosti putkeen, jolloin päästiin seuraavaan mahdolliseen ongelmakohtaan. Mun oli pakko tehdä takaaleikkaus 13-aidalla, koska en yksinkertasesti ehtiny valssaamaan siihen putken suulle. Se takaaleikkaus vielä onnistu, samoin kuin rengas, jonka Redi tekee hienosti, mutta tässä kohdin mä olin taas metrikaupalla Redistä takana, ja se jäi pyörimään ja kyselemään "mihin sitte, mihin sitte", enkä mä tahtonu saada sitä millään 15-aidalle niin, että pystyisin leikkaamaan takaa. Mitään tyylipuhdasta suoritusta me ei tähän kohti onnistuttu saamaan, mutta kokonaisuutena harjotus meni varsin hyvin.

Toisena treeninä otettiin vielä mukava pikku kieputus, jossa joutu miettimään, mistä juoksee, ettei kompastu A:han tai sen alla olevaan putkeen:
1275303.jpg
Ensimmäinen haaste oli siis saada koira kääntymään 2-aidalta 3-renkaalle, kun niiden väli oli tosissaan aika tiukka, ja ainakin Redillä täys vauhti päällä, kun se oli luonnollisestikin rientämässä rakastamalleen A:lle. :-) Mitään kaunista käännöstä mä en onnistunu tekemään, kun en osaa toteuttaa sitä, minkä teoriassa tiedän (jo 2-aidalle tullessa mun olis pitäny olla kääntämässä ohjauksellani koiraa). No, eteen päin niinku mummo lumessa, vaikka huomattavasti sitä vikkelämmin Redi painalsi renkaalta 4-aidan yli putkeen. Sen toisessa päässä taisin tehdä valssin (ei voi muistaa kaikkea tekemäänsä siinä vauhdissa ;-) ), ja Redi teki aika ison kaarroksen 6-aidan jälkeen mutta kääntyi kuin kääntyikin 7-aidalle ja tuli A:lle, jonka alastulolle mä riensin tekemään jonkinmoista valssin yritelmää ja sitten loppusuora sairasta vauhtia. Lääh!