Tänään sai juosta...

1217674.jpg
Heti alussa oli aikamoinen ongelmakohta, miten veisin Redin 2-aidalta 3-aidalle niin, ettei se ampasisi putkeen. Päätin yrittää viedä sen oikean kautta 3-aidan taakse, jolloin kylläkin mietin, etten välttämättä ehdi peruuttaa alta pois, jolloin se joko hyppää mua päin (epätodennäköstä) tai pudottaa riman, koska ei halua hypätä mua päin. Niinhän siinä sitten kävi, että kaikki kolme ensimmäistä rimaa putosi, ja tuo vienti 3-aidalta putkellekin oli huono. Ihme kyllä Redi lähti sinne putkeen, vaikka mä jäinkin sinne taakse hannailemaan. Rimat putoili ilmeisesti siks, että koira oli taas aivan häkää täys. Eihän se ole koiran ongelma, vaikka tietty se sen luonteenpiirre onkin, vaan se on mun ongelmani, etten mä osaa niitä höyryjä purkaa enkä myöskään saa koiraa hyppäämään tarkasti, vaikka mennä kaahottaakin höyryjään päästellen. 

Riikka-kouluttaja ehdotti sitten, että veisin Redin vasemman kautta 3-aidalle, vaikka siinä on se "putkivaara". Ensimmäisellä yrittämällä koira ampui sinne putkeen, vaikka yritin huutaa, rääkyä, karjua ja käskyttää sitä. Yhdessä kohdassa mun ote vaan herpaantu ihan pieneks hetkeks, ja silloin se oli menoa. Toisella yrittämällä panostin sitten täysillä siihen, että saan kuljetettua Redin 2-aidalta 3-aidalle tyylistä viis. Onnistuikin huomattavasti paremmin, vaikkakin mä jäin sitten taas sinne putken suun tienoolle hannaamaan, joten en olis mitenkään ehtinyt muurille, vaikka olisin yrittänyt. Sitten yritettiin vielä niin, että mä otin namin käteen ja palkkasin koiran just, kun olin saanu vietyä sen 3-aidan siivekkeen ohi, ja jatkoin siitä putkelle, painelin hippulat vinkuen suoraan, ja Redi kaahaili muurin ja 6-aidan yli. Sain sen kuitenkin jotenkin vedetyks välistä ja 7-aidalle, mutta sieltä vedin sen tarpeettoman paljon kuvan alareunaa kohti, jolloin pujottelun alotuskohdasta tuli huono, ja siis ite aiheutin 2. väliin menon.

Otettiin siis vielä 6-aidalta alkaen ja nyt jäin ite lähettämään sinne pujottelulle suunnilleen siitä pujottelulinjalta, jolloin Redikin alotti oikeesta välistä ja jatko huimaa vauhtia 9-aidan yli (kesti jopa takaaleikkauksen tässä kohdassa). Sain sen jopa käännetyks takasin päin, että sain sen 10-aidan yli putkea kohti, mutta siinä vaiheessa tuli liikaa takaaleikkauksia, eikä mulla ollu mitään tsänssiä ehtiä putken jälkeen ohjaamaan loppusuoraa. Riikka ehdottikin, että leikkaan takaa 9-aidalla, mutta jatkan sitten ite 10-aidan vasenta puolta, jolloin Redin juostessa putkeen, mä ehtisin paremmin sinne putken toiseen päähän. Ok, ihan tyylipuhdas mun ohjaus ei senkään jälkeen ollut, mutta homma toimi huomattavasti paremmin, ja koko harjotuksesta jäi tosi kiva fiilis. Jihuu.